Безпілотні літаки

MQ-1 Predator

    MQ-1 Predator (в перекладі з англ. Хижак) — розвідувальний і ударний безпілотний літальний апарат виробництваGeneral Atomics (США). Перший політ відбувся в 1994 році. Стоїть на озброєнні ВПС США. Активно застосовується в цей час на території Іраку і Афганістану.

    Всього за минуле десятиліття було побудовано 126 літаків. Вартість кожного БПЛА становить 4,5 мільйона доларів. Планується закупівля 144 нових апаратів.

    Безпілотні літаки «Predator» зібрані з уніфікованих авіаційних механічних, електричних і радіоелектронних вузлів, які використовуються в пілотованих літаках. Завдяки такому підходу вдалося створити надійний літальний апарат. Бортове устаткування складається із станції радіолокації з синтезованою апертурою антени (розширення 0,3 м), двох кольорових телевізійних камер DLTV, ІЧ-системи з шістьма полями зору, лазерного дальноміра-цілевказувача і апаратура РЕР/РЕБ. Оптико-електронні засоби розміщені в кулястому обтічнику.

    В лютому 2001 року на авіабазі ВПС США Нелліс вперше були виконані випробувальні пуски протитанкових керованих ракет (ПТУР) AGM-114 Hellfire з борту БПЛА «Predator». «Хижак» може озброюватися двома ПТУР (по одній під кожним крилом).

    Наведення на ціль проводиться за допомогою штатного лазерного цілевказувача. Фірма GA-ASI працює над наступним поколінням безпілотних літаків Predator, яке отримало назву Predator B (MQ-9 Reaper), з покращеними характеристиками, масу цільового навантаження планується збільшити до 300 кг, а максимальну висоту польоту - до 13700 метрів, швидкість Predator B перевищуватиме 400 км/год, а максимальна тривалість польоту 24 год.

    У 2009 році загальний наліт безпілотних літальних апаратів типу Predator, що стоять на озброєнні ВПС США, досяг півмільйона годин. За станом на початок 2009 року на території Іраку і Афганістану одночасно використовувалося більше тридцяти безпілотних літальних апаратів MQ-1B Predator. В березні 2010 року наліт MQ-1B Predator у ВВС США склав 700 тис. годин.

    В США запущена в дрібносерійне виробництво наступна модифікація «MQ-1C Sky Warrior». Пентагон вже сплатив 399 мільйонів доларів американській фірмі General Atomics для запуску виробництва.

    В 2010 р. на компанію Netezza подала до суду фірма Intelligent Integration Systems. Позивач стверджує, що Netezza при виконанні роботи для державного замовника незаконно використовувала продукти Geospatial Toolkit і Extended SQL Toolkit, належні IISi. Згідно з документами представленими IISi Netezza використовувала крек для використання програми. Позивач заявляє про те, що через обмежену функціональність зламаного програмного пакету постраждали деякі функції беспілотника, пов'язані з позиціонуванням на місцевості. Так, помилка при визначенні координат може складати 12 метрів, що може бути критичною при деяких режимах польоту, при зльоті і особливо при посадці.

 

MQ-9 Reaper

    MQ-9 Reaper (початкова назва RQ-9 Predator B) — розвідувально-ударний БПЛА. Розроблений компанією General Atomics Aeronautical Systems для використання у ВПС США, ВМС Сполучених Штатів, і Британських Королівських військово-повітряних силах. Перший політ відбувся 2 лютого 2001 року. Створений на основі MQ-1 Predator. Оснащений турбогвинтовим двигуном, що дозволяє розвивати швидкість понад 400 кілометрів на годину. Практична стеля становить 13000 метрів. Максимальна тривалість польоту БПЛА MQ-9 Reaper дорівнює 24 годинам.

Характеристики

  • Стеля: 15 км
  • Автономність: 16-28 ч
  • Дальність: 5920 км
  • Вага палива: 1300 кг
  • Довжина: 11 метрів
  • Вантажопідйомність: 1700 кг
  • Вага: 2223 кг (порожній); 4760 кг (максимальний)
  • Розмах крила: 20 м
  • Максимальна швидкість: 400 км/год
  • Крейсерська швидкість: 160 км/год

 

North American X-10

    North American X-10 (також позначається як RTV-A-5) - експериментальний безпілотний літальний апарат. Був розроблений американською компанією North American. Перший політ відбувся 13 жовтня 1953 року. У період з 1953 по 1955 роки 10 X-10 загалом виконали 15 випробувальних польотів. X-10 використовувався з метою отримання аеродинамічних даних при польотах на надзвуковій швидкості, які планувалося використовувати для розробки тактичних ракет.

    У різних інцидентах було втрачено 9 з 10 зразків. Єдиний зразок з серійним номером 51-9307 наразі зберігається уНаціональному музеї Військово-повітряних сил США у місті Дейтон, штат Огайо.

ЛТХ

  • Модифікація X-10
  • Розмах крила, м 8.58
  • Довжина, м 21.64
  • Висота, м 4.42
  • Маса, кг
    • Порожнього літака 10260
    • Максимальна злітна 18430
  • Тип двигуна 2 ТРД Westinghouse XJ40
  • Тяга, кгс 2 х 4536
  • Максимальна швидкість, км / год 2092
  • Практична дальність, км 645
  • Практична стеля, м 13716