Перша Світова
Albatros D.I
Альбатрос D.I (нім. Albatros D.I) — німецький винищувач-біплан, який використовувався в Першій світовій війні. Незважаючи на коротку бойову кар'єру, літак став першим винищувачем серії Albatros D, яка стала основою ескадрилій Німеччини та Австро-Угорщини в останні два роки війни.
Конструктори Телен, Шуберт та Гнедіг спроектували Albatros D.I у відповідь на нові винищувачі країн Антанти, такі як Nieuport 11 Bébé і Airco D.H.2. Вони довели свою перевагу порівняно з Fokker Eindecker та іншими німецькими винищувачами та забезпечили перевагу в повітрі для країн Антанти. Альбатрос був замовлений у червні 1916 року, а перші машини стали надходити в ескадрильї вже у серпні 1916 року.
У Альбатроса D.I був фюзеляж-напівмонокок, обшитий фанерою. Він легший та міцніший, ніж каркас, обшитий полотном, який тоді скрізь використовувався, такому фюзеляжу простіше надати аеродинамічно досконалу форму. З іншого боку, його виробництво було не таким витратним, як виготовлення «повного»монокока. Літак оснащувався шестициліндровими рядними двигунами водяного охолодження Benz Bz.III потужністю 150 к.с (110 кВт) і Mercedes D.III потужністю 160 к.с. (120 кВт). На той час це був найпотужніший винищувач у складі Імперських військово-повітряних сил. Потужний двигун дозволив встановити спарку кулеметів MG-08 «Шпандау» без жодної шкоди для льотних якостей.
Альбатрос D.I мав для свого часу доволі велике питоме навантаження на крило і тому не вирізнявся доброю маневреністю. Проте це компенсувалося його високою швидкістю та вогневою міццю, так що літак незабаром здобув репутацію найкращого винищувача.
Albatros D.III

Breguet 14
Бреге́ 14 — двомісний біплан, бомбардувальник. Іноді використовувався як літак-розвідник. Цей бомбардувальник був основним літаком французької армії з часів Першої світової війни і аж до 1930-х років. Експериментальний літак здійснив перший політ 21 листопада 1916 року. Серійне виробництво тривало з березня 1917 по 1928 рік. Сконструйований Луї-Шарлем Бреге, одним зпіонерів авіабудування.
Літак був виготовлений з алюмінію, за винятком дерев'яних нервюр та зализів крила, обшивку мав тканинну. Будувався у Франції. Пілот та стрілець-спостерігач сиділи у відкритих тандемних кабінах.
Літак «Бреге 14» широко експортувався і входив до складу ВПС збройних сил Бельгії, Бразилії, Чехословаччини, Данії, Греції,Польщі, Португалії, Румунії, Сіаму, Іспанії та Югославії.
Morane-Saulnier L

На початку Першої світової війни французькою армією була замовлена велика партія літаків цього типу під військовим найменуванням M.S.2. Спершу літак використовувався як розвідувальний, потім як бомбардувальник. Французькі пілоти Жільбер та Пюшедрон 10 січня 1915 року на літаку Morane-Saulnier Type L збили перший німецький літак-розвідник.
Згодом початкове озброєння карабінами було замінене на значно ефективніші кулемети. Щоб захистити гвинт літака від пошкоджень власними кулями, Сольньє розробив пристрій, який блокував гвинт під час стрільби, проте цей пристрій функціонував не дуже надійно. Водночас знаменитий французький льотчик Ролан Гаррос, який випробовував літаки Моран-Сольньє, помітив, що лише кожен десятий постріл приходиться на гвинт, тож він вирішив просто зміцнити його за допомогою металевих пластин, що мали клиноподібну форму й відбивали кулі під безпечним для льотчика кутом. Такий гвинт хоч і сповільнював літак, проте з'явилася можливість вести прицільний вогонь. Так був винайдений перший літак-винищувач зі стаціонарним озброєнням.
1 квітня 1915 року Ролан Гаррос провів перший успішний повітряний бій на цьому літаку з застосуванням кулемета Hotchkiss M1909. Невдовзі Ролан Гаррос мав зробити вимушену посадку на німецькій території, й таким чином німецькі фахівці довідалися про французький винахід.
Три літаки цього типу були на озброєнні в армії УНР.
Анатра Анасаль

До середини 1917 року стало ясно, що Анатра Д безнадійно застарів і не міг на рівних битися з германо-австрійськими літаками. Однак у складі фронтових загонів залишалося ще досить багато цих машин. Вони перебували на озброєнні 2-го Гвардійського, 1-го, 3-го, 9-го, 12-го, 16-го, 17-го, 20-го, 28-го і 36-го корпусних, 1-го, 2-го, 3-го, 6-го і 7-го Сибірських, а також 1-го Туркестанського загонів.
Ситуація, в якій опинилася Російська імперія, стала предметом обговорення на Першому Всеросійському авіаз'їзді, що відкрився в Петрограді в серпні 1917 року. Делегати з'їзду — бойові льотчики, які не бажали продовжувати гинути через недосконалість техніки, були рішучі. Резолюція з'їзду свідчила: Анатра Д, Лебідь-12, Вуазен Іванова, Фарман-27 та усі, ще більш застарілі системи літаків повинні бути зняті з озброєння. І хоча рішення з'їзду носило рекомендаційний характер, його справедливість не викликала сумнівів. Будування Анатра Д з ротативними моторами припинилася. Тим більше, що у їх подальшому випуску вже не було ніякої необхідності, бо ще за рік до цього конструктор Декамп розробив нову версію свого аероплана, головною відмінністю якої стала установка 150-сильного стаціонарного мотора водяного охолодження Salmson 9U. Енергоозброєність машини зросла майже в півтора рази. Відповідно покращилися і льотно-технічні характеристики.
Спочатку новий аероплан називався досить довго і незручно «Анатра-Д з двигуном Сапьмсон» або ж «Анаде з Сальмсон», але незабаром ця назва скоротилася до одного слова «Анасаль». Іноді зустрічається інше найменування — «Анатра ДС».
МБ біс
МБ біс (рос. МБ бис) — Моска—Бистрицький, винищувач-розвідник Російського імператорського військово-повітряного флотучасів Першої світової війни.
Історія цього літака почалася з того, що двоє росіян авіаторів Макс Лерхе і Георгій Янковський, приїхавши у своїх справах доІталії, умовили місцевого авіамеханіка фірми «Савойя» Франческо Моска перебратися до Росії. Треба сказати, що Італія, в тому далекому 1912 році, була країною вже вельми просунутою у справі освоєння повітряного простору. Моска ж був одним з піонерів італійської авіації ще з 1909 року і значним для тієї пори авторитетом.
У 1914 році італієць переходить працювати в майстерню Олександра Безобразова на Ходинському полі, і розробляє МБ. Це був двомісний аероплан з ротативним двигуном «Гном» в 50 к.с. і з поширеною тоді системою керування за креном, шляхом перекосу задньої кромки крил (гоширування). Головною ж у літаку була можливість його швидкого розбирання (і, природно, складання) для зручності транспортування. Всі частини МБ: силова установка, фюзеляж, шасі — володіли можливістю розбирання з достатньо високим ступенем ремонтопригодності. Верхній закруглений грот фюзеляжу, обшитий фанерою, кріпився за допомогою звичайних шкіряних ременів з пряжками. Це нововведення, поза всяким сумнівом, запозичене у автомобілістів (так само закривалися капоти тодішніх автомобілів) дозволяло порівнювати літак з кофром або з валізою. Втім, на подальших машинах система кріплення змінилася — грот фіксувався за допомогою шомполів, які пронизували конструкцію аж до хвостового оперення. Борти фюзеляжу мали знімні панелі, що дозволяють без особливих складнощів проникати до системи управління літака і двигуна. Достатньо оригінальним було кріплення капота двигуна. Він кріпився в п'яти місцях і притягувався гайками — «баранчиками». Зараз це рішення, звичайно, здалося б дивним, а тоді виглядало вельми дотепно. Про аеродинаміку уявлення було досить обмежене, тому і крила, віддалені від фюзеляжу з метою поліпшення огляду, здавалися цілком доречними. В цілому ж аероплан виявився вельми непоганим і проіснував в двомісному варіанті до 1918 року. На фронті МБ застосовувався як розвідник. Відомо, принаймні, про 12 виготовлених аеропланів, хоча, цілком можливо, їх було дещо більше. Перший документально підтверджений епізод бойового застосування МБ датований весною 1916 року.