Сучасний авіатрапорт

Ан-38

    Легкий багатоцільовий літак Ан-38-100 призначений для перевезення пасажирів, пошти й вантажів на місцевих повітряних лініях.

    Ан-38-100 створений як глибока модифікація серійного літака Ан-28 і, зберігаючи всі його кращі якості, відрізняється подовженим фюзеляжем, двигунами більшої потужності, поліпшеним комфортом пасажирської кабіни й кабіни екіпажа. Максимальна маса комерційного вантажу зросла до 2500 кг, кількість пасажирів  до 27 і максимальна крейсерська швидкість до 405 км/ч.

    Високі злітно-посадочні характеристики, шасі із пневматиками низького тиску дозволяють експлуатувати Ан-38-100 (-110, -120) на невеликих аеродромах, у тому числі на ґрунтових, льодових і засніжених.

    Літак простий і надійний у керуванні на всіх режимах польоту, має високий ступінь безпеки: відсутнє звалювання на більших кутах атаки, зберігається стійкість і керованість навіть при утворенні льоду на крилі й оперенні.

    Ан-38-100 оснащений сучасним комплексом навігаційного встаткування, метеолокатором і здатний виконувати польоти вночі та у складних метеоумовах.

    Літак здатний працювати в широкому діапазоні температур від -50 до +45 °С. Для підвищення комфорту при експлуатації в жарких регіонах світу за бажанням замовника на борті може бути встановлений кондиціонер.

    Конструкція Ан-38-100 дозволяє екіпажу в умовах експлуатації практично на будь-якому аеродромі конвертувати пасажирську кабіну у вантажну або вантажопасажирську.

Для проведення вантажно-розвантажувальних робіт літак укомплектовується кран-балкою з ручним приводом вантажопідйомністю     500 кг.

    На Ан-38-100 застосована концепція технічної експлуатації "по стані".

    На літаках Ан-38-100 і Ан-38-120 установлені двигуни ТРЕ 331-14СР-801Е виробництва компанії Нопеуwеll. А також установлені й повітряні гвинти Hartzell HC- B5MA.

    ДП "АНТОНОВ" у квітні 1997 р. одержав сертифікат типу на літак Ан-38-100 транспортної категорії по сертифікаційному базису, розробленому на основі Авіаційних Правил Частина 25 (АП-25), а в березні 2001 р. - доповнення №1 до Сертифікату типу, що забезпечує міжнародні польоти. У травні 2004 р. отримане Доповнення №2 до Сертифікату типу про збільшення літакам Ан-38-100 (моделі -110, -120) призначеного ресурсу 10000 літних годин, 10000 польотів і призначеного терміну служби 15 років.

    Крім базового Ан-38-100, передбачені наступні модифікації:

– адміністративний підвищеного комфорту на 8-10 чоловік;

– патрульно-транспортний – для охорони лісів від пожеж, перевезення й десантування парашутистів-пожежних і спеціальних вантажів;

– патрульний – для сухопутних зон;

– військово-транспортний – для транспортування вантажів, особового складу, десантування, навчання парашутистів і для МНС;

– для перевезення вантажів в 4-х стандартних контейнерах, на піддонах і "розсипом" - варіант Ан-38К зі збільшеною до 3200 кг вантажопідйомністю.

    У цей час на ДП "Антонов" разом із ФДУП ЦАГІ, ФДУП Гос НДІ ГА та ФДУП Гос НДІ АН проводяться роботи зі збільшення призначеного терміну служби до 30 років у межах призначеного ресурсу 10000 літних годин, 10000 польотів. Також у цей час на ДП "Антонов" разом із ФДУП ЦАГІ, ФДУП Гос НДІ ГА й ФДУП Гос НДІ АН проводяться роботи зі збільшення максимальної злітної маси з 9,5 т до 9,9 т - модель Ан-38-121.

    Існує також модифікація Ан-38-200 з вітчизняними двигунами ТВД-20.

 

Ан-74ТК-300

    Ан-74ТК-300 – регіональний конвертований вантажопасажирський літак. Подальший розвиток літаків родини Ан74. Від базового відрізняється новими двигунами, розташованими на пілонах під модернізованим крилом. Разрахований на 52 пасажирських місця або 10 т корисного навантаження. З перенесенням двигунів під крило покращилися економічні характеристики, зросла швидкість, збільшилася дальність. Витрата палива знизилася на 20%.

    20 квітня 2001 р. відбувся перший зліт Ан-74ТК-300 з заводського аеродрому ХДАВП «Сокольники», Харків.

    Створений у 2001 році шляхом глибокого доопрацювання серійного Ан-74.

    Літак Ан-74ТК-300 № 19-10 залишається єдиним у своєму роді і на квітень 2008 р. належав Державіапідприємству «Україна».

 

Ан-74

    Літаки Ан-74ТК-100 (Ан-74ТК-200) створені для експлуатації на лініях, на яких в одному напрямку здійснюється доставка пасажирів, а у зворотному вантажів, або ж види перевезень періодично міняються. За бажанням замовника кабіна екіпажа може обладнатися на чотири чоловіки (Ан-74ТК-100) і на два чоловіки (Ан-74ТК-200).

     Конвертація літака в лінійній експлуатації дозволяє:

-       підвищити рентабельність літака за рахунок підвищення інтенсивності використання й коефіцієнта завантаження в рейсах;

-       скоротити потребный парк і типаж літаків авіакомпанії;

-       підвищити продуктивність чартерних, вахтових і сезонних перевезень.

     За бажанням Замовника й по його виборі літак може бути обладнаний будь-яким інтер'єром, інформаційно-розважальними системами, телекомунікаційною апаратурою й спеціальним устаткуванням.

     Літак дозволяє перевозити до 52 пасажирів або до 10 т вантажів. Переустаткування літака з вантажного в пасажирський і назад може здійснюватися в лінійному аеропорті силами екіпажа менш чим за 2 години. Це єдиний у світі літак такого класу. Дальність польоту з 52 пасажирами становить 2750 км, з 10 т вантажу 950 км.

     Уздовж бортів пасажирського салону розміщені складні до борта пасажирські крісла, установлені складні закриті багажні полки із сервісними панелями. У передній частині кабіни розташоване місце для бортпровідника, кухня з электродуховым шафою, кип'ятильниками й іншим устаткуванням, стаціонарний туалет з необхідним набором сантехнічного встаткування. Для забезпечення аварійної евакуації пасажирів літак має чотири аварійних виходи. Вхід і вихід пасажирів здійснюються через вантажну рампу, доповнену відкидним трапом. У хвостовому відсіку фюзеляжу розміщені багажні полки для ручної поклажі.

     Багажний відсік відділений від пасажирського салону твердої легкосъемной перегородкою. Передня частина вантажного відсіку обмежена силовою перегородкою, що виконує роль бар'єрної стінки для захисту екіпажа при аварійній посадці з вантажем. Літак оснащений бортовим навантажувальним пристроєм і лебідкою для навантаження/вивантаження несамохідної колісної техніки.

     Літак випускається серійно Харківським державним авіаційним виробничим підприємством (ХГАПП, м. Харків).

 

Ан-140

    Регіональний літак Ан-140 призначений для пасажирських і змішаних пасажирсько-вантажних перевезень. Він прийшов на заміну Ан-24, що перебуває в експлуатації більше сорока років. 25 квітня 2000 року Авіарегістр МАК і Укравіатранс видали Сертифікати типу на Ан-140 і його модифікацію Ан-140-100, що відрізняється крилом більшого розмаху.

    Поставки серійних Ан-140 дозволили українським авіакомпаніям почати оновлення парку й забезпечити виконання на сучасному рівні перевезень на регіональних авіалініях. У цей час в експлуатації перебувають 12 таких літаків, що працюють в Україні, Росії й Ірані.

    Ан-140 має високу паливну ефективність, здатний експлуатуватися в широкому діапазоні висот аеродромів і кліматичних умов, у простих й складних метеоумовах, удень і вночі.

    Літак являє собою високоплан з оперенням нормальної схеми й двома турбогвинтовими двигунами ТВ 3-117ВМА-СБМ1, встановленими на крилі. Допоміжна силова установка АІ 9-3Б, розташована у хвостовій частині фюзеляжу, забезпечує автономну експлуатацію літака на необладнаних аеродромах.

    Високий рівень комфорту пасажирської кабіни досягнутий вибором оптимальних пропорцій обсягу салону й допоміжних приміщень, сприятливим кліматичним режимом, м'яким освітленням і іншими способами. У хвостовій частині фюзеляжу та під підлогою пасажирської кабіни розташовані багажно- вантажні відсіки загальним об’ємом 9,1 м3, у яких можна перевозити до 1,84 т вантажів. Об’єм цих відсіків в 1,3-1,5 рази більше, ніж в інших літаках аналогічного класу.

    На літаку в передній частині пасажирського салону при знятті крісел передбачена можливість перевезення вантажів на спеціальних настилах. Для цього у правому борті фюзеляжу розташовані вантажні двері, а підлога посилена й оснащена відповідним знімним устаткуванням.

    Шасі підвищеної прохідності із пневматиками низького тиску й високе розташування двигунів, що виключає ушкодження повітряних гвинтів і повітрозабірників сторонніми предметами при зльоті й посадці, дозволяють експлуатувати літак з ґрунтових, галькових, льодових і засніжених аеродромів і майданчиків.

    Літак Ан-140 пройшов повний цикл сертифікаційних випробувань, у яких були задіяні два льотних екземпляри й два - для перевірки міцності конструкції на землі. Випробувальні польоти проводилися в усіх кліматичних зонах за температур навколишнього повітря від -55°С до +45°С. Ан-140 сертифікований для використання з аеродромів, розташованих на висотах до 2500 м над рівнем моря.

    Серійне виробництво літаків Ан-140 і Ан-140-100 розгорнуте на ХДАВП (м. Харків, Україна), на підприємстві HESA (м. Ісфахан, Іран), на ВАТ "Авіакор - авіаційний завод" (м. Самара, Російська Федерація).

На базі літака Ан-140 передбачене створення цілої родини літаків за типом Ан-24/26/30/32: вантажного, адміністративного, спеціального призначення (льодової й рибної розвідки, аерофотознімального, патрульного).

 

Ан-148

    Державне підприємство "Антонов" разом з 214 підприємствами з 15 країн cвіту  створило родину реактивних регіональних літаків Ан−148, обладнаних двома двигунами. Це – високотехнологічні конкурентоспроможні літаки, які відповідають всім сучасним світовим вимогам, нормам безпеки та екологічності, а також побажанням потенційних експлуатантів. Вони призначені для пасажирських, вантажо−пасажирських і вантажних перевезень на регіональних і  магістральних лініях. На повітряних трасах нові лайнери замінять Ан−24, Ту−134, Як−40 і Як−42.

    Сімейство Ан−148 включає в себе варіанти на 68-85 пасажирів:  

  – Ан−148−100А − перевезення на відстань 2000− 3000 км;

  – Ан−148−100В − перевезення на відстань 3000− 4000 км;

  – Ан−148−100Е − перевезення на відстань 4000− 4400 км;

і модифікації:

  – варіанти підвищеної пасажировмісності;

  – варіанти з максимальним рівнем комфорту для пасажирів;

  – вантажний літак з бічними вантажними дверима;

  – вантажний літак із заднім люком−рампою;

  – вантажопасажирські;

  – спеціального призначення.

 

Ан-158

     Регіональний реактивний літак Ан−158 призначений для перевезення до 99 пасажирів. Він розроблений на базі регіонального реактивного літака Ан−148-100. Ан-158 має високий ступінь уніфікації з попередником, зокрема, у них єдині основні системи, двигуни, обладнання кабіни екіпажу та системи керування. В них спільна система технічного обладнання та ремонту, система підготовки та навчання екіпажів. За рівнем комфорту пасажирської кабіни ці літаки відповідають найсучаснішим магістральним лайнерам, за характеристиками та рівнем безпеки – найсучаснішим світовим стандартам та вимогам.

     Втілюючи в собі найкращі характеристики базового літака, Ан−158 зможе виконувати польоти:

− вдень і вночі, в будь-яку пору року, за простих та складних метеоумов,

− при температурах навколишнього повітря від −55 до +45 градусів,

− на високогірних аеродромах,

− за умов високих широт (до 780  північної широти),

− на міжнародних трасах.

    Серед відмінностей Ан-158 від Ан-148:

−  на 1,7 м довший фюзеляж;

− збільшений до 5 м3 об’єм багажних полиць;

− змінена компоновка хвостової частини фюзеляжу;

− вдосконалена конструкція крила;

− зменшений на 9% розхід палива в розрахунку на 1 пасажира;

− зменшені на 12% прямі експлуатаційні затрати.

    У базовому варіанті Ан-158 здатен перевозити 99 пасажирів на відстань 2500 км (в однокласній компоновці пасажирського салону), або ж 89 пасажирів на відстань 3100 км (у двохкласній компоновці пасажирського салону) зі швидкістю 870 км/год. Вже сертифіковані 12 компоновок пасажирського салону літака.

    28 квітня 2010 р. Ан−158 виконав свій перший політ. До початку 2011 р. ДП «АНТОНОВ» завершив роботи з сертифікації літака. 28 лютого 2011 р. літак отримав сертифікати Міждержавного авіаційного комітету країн СНД та Державної авіаційної адміністрації України на відповідність літака Авіаційним правилам АП-25, гармонізованим з відповідними американськими правилами FAR-25 та європейськими CS-25.

    Після програми сертифікаційних випробувань, Ан-158 розпочав випробування з розширення умов експлуатації. У лютому 2011 р.   літак виконав 16 польотів в Ірані, довівши, що він здатен базуватися на аеродромах, розташованих на висоті 2200 м над рівнем моря.

    21 листопада 2013 р. регіональний реактивний літак Ан-158 закінчив випробування на високогірних аеродромах Латинської Америки. В рамках цієї програми  у повному обсязі виконані наземні й льотні випробування, що підтверджують можливість експлуатації літаків родини Ан-158 в умовах високогір’я з базуванням на аеродромах, розташованих на висоті 4000м над рівнем моря. Випробування проходили в аеропортах м. Латакунга, Еквадор (2800м над рівнем моря) і в м. Ла Пас, Болівія (4000м над рівнем моря).

    Ан-158 займає гідне місце серед сучасних регіональних літаків. ДП «АНТОНОВ» і російська лізингова компанія ВАТ «Іллюшин Фінанси Ко.» (ІФК) вже підписали тверді контракти на поставку 20 таких машин. Особливістю контракту, укладеного 21 червня 2011 р. на Паризькому авіасалоні, є надання підприємством «АНТОНОВ» великого пакета гарантій щодо експлуатації та післяпродажного обслуговування літаків, включаючи гарантії надійності, трудомісткості технічного обслуговування, регулярності вильотів, льотно-технічних та ресурсних характеристик.

    У квітні 2013 р. Ан-158 вступив у експлуатацію до авіакомпанії “Cubana de Aviacion”, Куба. На сьогодні у парку цього авіаперевізника – 3 таких літака. Підписано контракт  ще на три таких машини.

    В цілому, намір придбати близько 100 літаків Ан-158 висловили авіаперевізники з Росії, України, країн Азії, Африки та Латинської Америки.

    Серійне виробництво Ан-158 розгорнуте на «Серійному заводі «АНТОНОВ». У кооперації з виготовлення Ан-158 беруть участь 215 підприємств із 15 країн світу.

    Конструкторські рішення, втілені в розробку Ан−158, дозволяють створити на його основі цілу низку нових літаків, у тому числі літаки з підвищеним рівнем комфорту, вантажні та літаки спеціального призначення для виконання задач цивільної та військово−транспортної авіації.