Війна у Авганістані
Су-25 (Грач)


Радянський броньований дозвуковий штурмовик, призначений для безпосередньої підтримки сухопутних військ над полем бою вдень і вночі при прямій видимості цілі, а також знищення об'єктів з заданими координатами цілодобово за будь-яких метеоумов. Бойові дії виявили високу живучість і маневреність штурмовика. Відносно невисока швидкість польоту дозволяла йому наносити дуже точні удари, чого були позбавлені винищувачі-бомбардувальники. В Афганістані Су-25 отримав своє прізвисько «Грач», ставши найвідомішим літаком цієї війни.
Су-17


Радянський винищувач-бомбардувальник, розроблений в першій половині 1960-х років. Перший радянський літак з крилом змінної геометрії. Су-17 був єдиним радянським бойовим літаком, що брав участь в Афганській війні 1979-1989 років від початку і до кінця. Повідомлялося, що три афганських «Сухих» були збиті пакистанськими винищувачами F-16 в районі афгано-пакистанського кордону.
МіГ-21

Радянський багатоцільовий винищувач, розроблений ОКБ Мікояна і Гуревича. Найпоширеніший надзвуковий бойовий літак у світі. Завдяки масовості виробництва, відрізнявся дуже низькою собівартістю: МіГ-21МФ, наприклад, коштував дешевше, ніж навіть БМП-1. МіГ-21біс - остання і найбільш досконала модифікація з усього величезного сімейства «Двадцять перших», що випускалися в СРСР. Головним нововведенням став двигун Р-25-300, який розвивав тягу без форсажу 4100 кгс, на форсажі - 6850 кгс, а на надзвичайному форсажі - 7100 кгс (за деякими джерелами - навіть 9900 кгс).
Іл-76

Радянський важкий військово-транспортний літак, розроблений ОКБ Ільюшина. Іл-76 став другим у списку «Топ 10 найбільш небезпечних літаків», в аваріях і катастрофах втрачено 59 літаків. Літаки Іл-76 брали активну участь у війні в Афганістані і показали там свою високу ефективність.
МіГ-21

Радянський багатоцільовий винищувач, розроблений ОКБ Мікояна і Гуревича. Найпоширеніший надзвуковий бойовий літак у світі. Завдяки масовості виробництва, відрізнявся дуже низькою собівартістю: МіГ-21МФ, наприклад, коштував дешевше, ніж навіть БМП-1. МіГ-21біс - остання і найбільш досконала модифікація з усього величезного сімейства «Двадцять перших», що випускалися в СРСР. Головним нововведенням став двигун Р-25-300, який розвивав тягу без форсажу 4100 кгс, на форсажі - 6850 кгс, а на надзвичайному форсажі - 7100 кгс (за деякими джерелами - навіть 9900 кгс).
Іл-76

Радянський важкий військово-транспортний літак, розроблений ОКБ Ільюшина. Іл-76 став другим у списку «Топ 10 найбільш небезпечних літаків», в аваріях і катастрофах втрачено 59 літаків. Літаки Іл-76 брали активну участь у війні в Афганістані і показали там свою високу ефективність.